nak duet takk.. tokan sini yeahh... :)

assalamualaikum.. kita hanya mampu tawakal.. inn shaa allah.. rezeki itu dari allah..
Income RM900 sehari tanpa modal. Tuan/Puan drpd kita berFB/berWECHAT/WHATSAPP xdapat hasil...apa kata sambil2 tu kita buat income nak?? tekan link ni klau nak join na buat duet.. inn shaa allah... ada hasil nya... meyh isi kat sini...
http://pay4shares.com/?share=134367

Sunday, July 24, 2011

'Awek' Zaman Sekarang


Zaman sekarang bukan main mudah nak dapat 'awek'. Umpama petik jari sahaja dah boleh dapat. Masakan tidak? Kenyit-kenyit mata sikit, bomkan ayat-ayat cinta sikit, 'confirm' dah boleh dapat.
Zaman sekarang bukan main mudah untuk dapat 'awek muslimah'. Mungkin tidak semudah petik jari tetapi kalau bijak bermain kata, cuba ucapkan ayat-ayat berbaur keinsafan sikit, tunjuk gaya penampilan yang nampak alim sikit, ucapkan kata-kata tazkirah 'confirm' dah boleh dapat.

Ketakutan Dalam Minda Adalah Lebih Besar Dari Realiti


Takut – ini adalah satu perkataan yang hampir tidak ada dalam kamus orang yang berjaya. Takut ini boleh muncul dalam banyak keadaan, sebagai alasan ataupun sebagai sebab untuk mengelak dari melakukan sesuatu yang tidak biasa kita lakukan.

Wednesday, July 20, 2011

Bila Sudah Tertulis, Kau Tetap Jodohku


"Abang nak dengar cerita tak?" Soal Zahra, isteriku yang baru beberapa hari kunikahi. Lembut dan lunak sekali suaranya.
Ketika itu aku sedang menghadam kitab Usul Fiqh tulisan Syekh Prof. Dr. Abd Karim Zaidan. Ulama kelahiran Iraq yang tekun mendidik dan berdakwah di Yaman. Beliau terkenal dengan kealimannya dalam bidang Fiqh dan Usul serta Dakwah.

Ais Sangat Baik Diminum Selepas Makan


Rata-rata kebanyakan daripada kita sering mendengar bahawa ais tidak elok untuk diminum selepas makan.
Jika kita dengar orang-orang tua pun sering sahaja mereka menyebut perkara ini. Malah, dalam IKIM.fm pun ada menyentuh perkara ini.

Wednesday, July 13, 2011

Dah Diberi Cantik Berseri, Mengapa Ingin Diubah???


Kecenderungan mengubah rupa bentuk kejadian diri turut dikaitkan dengan keadaan luaran serta naluri dalaman pelaku tersebut. Menurut Dr. Khairi Rahman, Perunding Psikologi di Pusat Perubatan Pantai, Kuala Lumpur, terdapat pelbagai faktor yang mendorong seseorang individu melakukan pengubahan rupa bentuk diri mereka seperti melakukan pembedahan plastik, botox, membesarkan buah dada dan sebagainya.

Cinta Islamik???


Memang sudah menjadi naluri remaja untuk bercinta dan dicintai. Sudah menjadi kebiasaan mereka apabila mereka yang dilamun cinta ini menjadikan agama sebagai landasan bagi menghalalkan percintaan sebelum perkahwinan yang sudah terang-terangan haram dalam Islam. Antara ayat-ayat yang kerap mereka ucapkan seandainya berbicara tentang cinta adalah:

Wednesday, July 6, 2011

Bila Lelaki Kehilangan Tulang Rusuknya...


WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku.