nak duet takk.. tokan sini yeahh... :)

assalamualaikum.. kita hanya mampu tawakal.. inn shaa allah.. rezeki itu dari allah..
Income RM900 sehari tanpa modal. Tuan/Puan drpd kita berFB/berWECHAT/WHATSAPP xdapat hasil...apa kata sambil2 tu kita buat income nak?? tekan link ni klau nak join na buat duet.. inn shaa allah... ada hasil nya... meyh isi kat sini...
http://pay4shares.com/?share=134367

Thursday, October 17, 2013

salahkah jadi kasar???


hollaa.. anyeong.... suda lama tidak ketemu..
kemana perginya diriku selama ini...
haha.. suda ketandusan idea maaa.. huhu..

baru2 ni.. baru je beberapa hari lepas.. idea mai bertan-tan haa..
awat tetiba ja tajuk entry kali ni sebegitu rupa...
haa ni na habaq ni.. sambil tu na tanya la jgak..
ape pendapat kome semua ye dak tentang hal ini...
mane tahu kowt2 korang pernah alami ke... 
bagi si gadis lerw..ataupun bg si teruna haaa.. 
ade sikawan atau sigelpren haa ganass serupo WWE haa..
okayh.. tampo berletiaq panjang2.. dok merapu.. dok berborak kosong..
jom kita ulas perah habis-habisan...
macam mana boleh timbul hal ni neyh dalam kpala otak ni haa..
ni tak bukan mestila dari pengalaman saya sendiri..
bukan reka-reka penglipur lara or whatsoevea k..
haaa.. mulanya mcm ni laa.. adala sikawan cheq ni...
dia ckp.. "amboi ganasnya hang ni".. 
itu semua dari persapaan sy apabila ketemu dgn nya haa.. mcm ni
haa.. da tengok?? da boleh bayang dak???
bagi saya la itu biasala bg kawan, sahabat dan teman ye dak..
tambah-tambah lg bukan seperempuan.. lg la gonass..
sebabnya.. sy ada terbaca satu kata2 ni.. 
ta hengatla hadis ka apa..dia kata..
 "Jadilah wanita yang tegas, mahal dan tidak mudah menerima cinta dari seorang lelaki yang belum sah menjadi milikmu"
haa betoi dak.. buat pa nak lembutkan suara dan na tunjuk manja2 depan depa ni haa... itukan boleh menimbulkan rasa suka dan sayang.. haishh ta mo ta mo.... geli.. cheq dengaq pun boleh cair taik telinga ni haa...ada lagi sikawan ni kata..
 "hang ni da la naek moto lg.. mmg kasar sungguh.. minah rempit.."
yup.. saya memang suka nek moto.. boleh elak traffic jam..
 habeyh tu.. takkanla na nek keta kalau kita da tau jalan tu selalu dok jem.. dok p tambah jem lagi tu dah kenape ye dak??
tapi bg saya itu semua hanyalah perbuatan yang tidak melambangkan yang kata wanita ni lemah.. depa pun ada gak cara tanpa mintak tolong sapa2.. betoi dak sigadis??
walaupun saya ni naek moto.. merempit kaa.. balik uma te-tengah malam pun merenung bulan dan bintang jgak.. tggu hencek mimpi dtg.. haha.. kantoi sudah.. dlm hati ada taman/iman...
masa sekolah rendah dulu memang gengster la jgak an.. bgaduh dgn dak2 laki.. tp tadak la sampai bertumbuk...
 berentam mcm ni haa... 
itu ganas sangat.. saya tengok pun gerun.. hahaha..
besalah budak2 kan.. bila pikiaq balik.. teringat zaman skolah..
waahhh.. ta sangka mcm ni zaman retro purbakala cheq dulu..
tapi semua tu kenangan yang manis... 
ada lagi ni haaa... sikawan tanya"brapa adik bradik.. brapa lelaki brapa gurl haa??" cheq sorg ja gegurl dlm adik bradik tu haa..
apa lagi.. dihentamnya.. "haaa... patutla ganas.. kasaq semacam.."
well.. tapi ada jgak yang serupa dgn kondisi cheq.. tp ta kasaq pun..
itu semua dari pengalaman.. sebabnya..
i da tanam dalam diri i.. chett.. ber"i" pulak..
selagi kita boleh buat sendiri.. kita buatla..
bukan apa... nanti depa kata kita ni lemah.. 
na hangkat beg pun ta larat.. guano tu... haaa...
laenla kalau kotak tu berkg-kg na kena hangkat..
itu memey keja lelaki... lg satu ta payah nak mngada-ngada..
dok buat lentok-lentok mcm ulat bulu tu haa.. 
ada tulang bukan tadak tulang... tegas sikit..
satgi depa ambik segala yang sempat depa ambik...
tak ke haru biru laut jadinyaa..be proud of your self k..
sikap saya ni kekadang cepat hangin jugak haa..
lebih2 lagi kalau dah ta menepati masa.. 
kalau lebih2 sikit stakat 10 minit ok lg haa..
ni kalau da berjanji pukul 10 pkul 11 baru na sampai..
masya'allah.. mmg boleh buat telur dadar lg time tu haa..
betoi dak teman2?? kalau kome la dlam keadaan mcm tu.. 
takke incredible hulk jadinye.. hahaha...
lagi satu la cheq na pesan.. untuk diri ini jugak..
"never judge someone before u stay with her just for one day"
haa.. cakap omputeh dah... betoi ta betoi...
bagi yang mngenali diri ini.. yang serba-serbi kekurangan..
ada jugak gila-gilanya saya.. ada jgak keceriaannya..
semua tu boleh dketahui bila anda benar2 berkawan dengan saya.. bagi yang tidak mngenali saya..
yang hanya melintasi saya.. berselisih dgn saya.. depa akan kata.. "eyh.. nampak macam pendiam ja.. ta banyak cakap.. sombongnyaa.."
bagi yang mngenali saya.."hamboii.. banyak sungguh cakap sampai ta larat na layan..buat lawak kering sungguh.." haaa..
begitula ceritanya.. saya hanya akan banyak berbicara.. 
berkata-kata.. berlawak mesra.. sekiranya anda benar2 mahu berbicara dgn saya.. berkawan dgn saya.. 
setulus sesuci air paip tu.. haa.. saya tak sombong..
cuma pemalu saja..(pemalu la sangat kn..) hehe..
apa kata sahabat handai tentang "salahkah menjadi kasar??"
silakan beri pandangan anda.. jangan malu2..
jangan segan2.. cheq ta mkn orang makan nasi ja haa..
okayh.. sampai disini saja hentry kali ini..
sehingga berjumpa lagi dilaen entry.. sekiranya anda masih mahu saya berbicara di dalam belog ini..
adiooosss... wasalam.. .. 





2 comments:

Liza Licha said...

singgah sini dear :) comel lah belog

siti zulaikha said...

@Liza Licha makaseh.. simple2 aja.. :)